7 mars

Äntligen hemma efter nästan 12 h. idag var jag i skolan, jag skeet i första körkortslektionen. Vi skulle ändå bara kolla på en film om trafik olyckor, de e ju såå äckliiigt. Vi fick häromdagen se en bild på en kvinna som krockat med en lyckstolpe. Inte så jätte fräsht om man säger såå.


 Sedan hade jag svenska och klassråd :P efter det åkte jag , Emma och Ida ner på stan och åt på donken , och jag missade tiden och fick springa till bussen för att inte komma försent. Sen när jag springer upp till fjärde våningen i skolan , efter mkr om och men , så står jag o knackar på dörren i mins 10 min. sen ringer jag en kompis och hon sa att lektionen var inställd -.- YEAH snacka om att få ryck haha


Men i alla fall , jag drog ner till stan igen och träffade Emma och Ida. De var hos frisören för blondinIda skulle färga sitt hår till brunt :D och resultatet blev skiiit braa :D choklad brunt. Sen träffade jag lilla Sanja och hennes kompis Vera och lämnade ngr filmer sen bar de av till sthlm för att jobba. Och nu e jag här:D


Jag glömde nämna en sak igår, på engelskan läste vi artiklar om män i hushållet. De hade gjort undersökningar om att kvinnorna tillbringade 21 timmar i veckan åt hushållsarbetet och männen endast 9. Hallå?! E de inte lite absurt? Vi tillbringar 12 timmar mer i hushållet än vad männen gör. Visst, de anser sig vara starka , smarta , mogna och bäst. MEN VARFÖR VISAR NI DE INTE ISTÄLLET FÖR ATT BARA LATA ER! Skärp er :P! snart är det ni som får stå där med förkläde och laga mat och städa.  Så de så..


Tittade nyss efter biljetter till Eros Ramazzotti eftersom han e i Sverige. men han skulle bara tydligen till Let´s dance och nyhets morgon, och inte för någon konsert. Typiskt...


Dagens historia.. eftersom ingen annan kommer med historier så får ni skylla er själva att de bara blir dåligare och dåligare:


Drängen mötte upp bonden på tågstationen med häst och vagn. Bonden frågar:
- Har det hänt något ovanligt då jag har varit borta?
- Nej det har inte hänt något ovanligt.
- Vad har du på vagnen?
- Dom förbrända svinen.
- Dom förbrända svinen?
- Ja ladugården brann ner.
- Brann ladugården ner?
- Ja den antändes från boningshuset.
- Har bonings huset brunnit?
- Ja ett av ljusen på kistan välte.
- Vem har dött?
- Er fru.
- Har min fru dött?
- Ja hon ramlade ner från stegen och bröt nacken.
- Vad gjorde hon på stegen?
- Hon var full.
- Det var väl inget ovanligt.
- Det var det jag sa. Det har inte hänt något ovanligt.


KOMMENTARER
Postat av: Emma

hallo där vart tog våran braiga affärside vägen? :P

2008-03-08 @ 10:28:23
Postat av: Jenny

Haha den ska få ett alldesles eget inlägg:D

2008-03-08 @ 15:06:06
URL: http://siimplyme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0