25 juni igen

Kom på en sak, när jag och Sanja var på stan i måndags såg jag en bok i Åhlens. Jag reagerade inte på omslaget uten på boktiteln. Den hette: "Livet för nybörjare".

Man kan ju tro att det bara var en simpel titel till en kärlekshistoria. Men nej nej. Det var faktiskt en bok som handlade om hur man ska leva ett liv. Författaren beskrev olika situationer, hur man ska göra och så för att lösa problemen. (Då enligt honom) Asså boken var skiit. Att leva ett liv lär man sig inte av genom att läsa ur en handbok. Ett liv ska levas genom egna erfarenheter, lära sig av misstag och leva för ngt, eller ngt att dö för. Och alla löser samma problem på olika sätt, det finns inte någon lösning som är rätt, alla lösningar är rätt på sitt sätt och har inget rätt svar. Man lever för att lära, inte genom en handbok.

Så det så


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0