Vad är det för stad jag lever i?

Södertälje blir allt mer och mer konstigare för var dag som går. I fredags blev Norba knivhuggen till döds av en psykisk man. Hon var helt oskyldig och gjorde inte en fluga förnäm. Många här i Södertälje kände eller visste vem hon var, hon var väldigt omtyckt. Att en sådan oskyldig ska få ta skiiten, eller rättare sagt helvetet pga en psykiskt sjuk.

Man har rätt att uttrycka sig och det kmr jag att göra. Psykiskt sjuka ska få lika hårt straff som vanliga människor, det spelar ingen roll om den personen verkligen mår dåligt. Den har gjort lika mkt fel som vanliga mördare. Men sveriges lagar är ju som paradiset till skillnad från andra länder. Jag menar inte att vi ska inta dödsstraff utan jag tkr vi ska ha längre och hårdare straff inte bara för mord utan oxå för våldtäkt. 3 personer under juni månad har blivit våldtagna här BARA i Södertälje... Den här staden kmr inte sluta bra. Och vad gör man åt det? Jo man sätte in ett poliskontor i Hovsjö som redan vandaliseras första natten efter invigning ?!  Vad är det här? Vart är vår stad på väg? 

Och vad ska man göra åt detta? Vi civilpersoner kan heller inte göra ngt med tanke på vilken liten makt vi har. 

Nää tummen ner för det här :/

 VILA I FRID NORBA <3

KOMMENTARER
Postat av: sandy

vila i frid Norba, vi tänker alla på dig och din familj. Vi ber för dig. Och tack Jenny för dina ord!

det är bra att det finns folk som bryr siig, vad är det som händer med Södertälje???!!!

2008-07-10 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0