3 juli

Du är inte lat, det är biologi!

Laddad för att träna, ändå fastnar du framför tv:n? Nu har forskarna hittat orsaken. Det är inte du som är slö, det är hjärnan.
Det är välkänt att träning är bra för välbefinnandet. Så varför är det så svårt att komma iväg ibland, även om man gillar att motionera? Forskare har kommit fram till att det är hjärnans fel. Den tänker kortsiktigt och ser bara ansträngningen som väntar direkt, och försöker övertala dig att stanna hemma. De positiva effekterna av fysisk aktivitet märks ju på lång sikt, inte omedelbart.

KÄLLA: AFTONBLADET

Jag är lat, men de vet inte min hjärna om. Ofta säger jag att jag ska börja träna, och då påminner jag mig själv om att gå upp och ner för trappan är motion, och då går jag ner, hämtar ngt från kylen och går upp igen. och då tror ju hjärnan att jag tränar, men de gör jag inte utan jag går ner för att ha ngt att småäta på MOHAHA

BUSTED


KOMMENTARER
Postat av: Nicole

svar: haha, grejen är att jag inte vet vilket lag han gillar :| och han skulle aldrig låta mig bjuda honom på nåt..

2008-07-04 @ 11:40:41
URL: http://nicolecharro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0