3 juli

Hej, är dock väldigt trött... Efter en sömnlös natt tyvärr. Har så mycket i tankarna nu, vet inte alls vad jag ska göra åt dem. Folk brukar påstå att en person med många tankar är en person med många bollar i luften. Visst kan jag ta hand om flera saker på en gång, men smällen kommer efter. Det slutar oftast i deppretion eller så blir det bara pankaka av allt.

Jag lever efter motot: "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" och det lever jag mycket noga efter. Jag prioriterar alltid mina vänner framför mig själv, även om jag själv inte mår bra tar jag mig tid till att lyssa på dem, eller hjälpa dem med ngt, eller vad dem nu behöver hjälp med. ALLTID, jag gör alltid det. Och då är det väl självklart att jag förväntar mig att få något tillbaka. Tänker jag rätt? Eller är jag helt ute och cyklar? Men det jag är trött på är att alltid finnas för andra, men att jag aldrig får något tillbaka.

Folk pratar ständigt om sig själv och sina problem, men det är väl så dagens samhälle ser ut. Alltid ska man komma med ngt att skryta om, antingen är man bäst på ngt eller helt enkelt sämst och måste då prata om sina problem och skiiiter fullständigt i hur den som lyssnar mår. Det är något som aldrig kommer att ändras. Det är synd. Folk har blivit så egoistiska nu för tiden... Allt ska handla om en själv.

Och nu påstår jag inte att jag är perfekt bara för att jag inte är egoistisk, verkligen inte. Jag vill bara säga att man ska tänka sig för innan man börjar prata om sig själv, asså kolla om den andra mår sämre eller har ngt viktigare att prata än att man själv bara sitter och skryter...


ciao

KOMMENTARER
Postat av: Natasha

Fortsätt behandla andra som du själv vill bli behandlad men du borde prioritera dig själv först!



Jag håller med dig om att man borde se hur den andre mår för att det finns folk som mår sämre.



Kram :)

2008-07-03 @ 23:02:12
URL: http://natasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0