Klaga igen HAHA

Vem orkar bry sig längre? Folk har inga liv, och när de inte har några liv börjar de snacka om andras. Livet är lätt igentligen, helvetet paradiset det gäller bara att hitta paradiset på de sättet man kollar. Som en kompis sa till mig en gång : ett glas som är till hälften fullt med vatten ser du som halvtomt medan de andra ser det som halv fullt man får akta sig. Ta sig ur skiter så fort de går, lyssna på dig själv. Balansen mellan gott och ont kan få personer uppehålla..

Tänk alla gånger som man märker att alla tjänster man gör för andra aldrig hjälper alls. Tänk alla gånger som vännerna sagt att du, bara du är de bästa de haft de vill de bästa med allt. och de vill hjälpa dig fram men när du väl behöver hjälp får man ingen hjälp alls. Alla har vi någon gång känt att det fattas något som en vänn som alltid finns där, som ställer upp på vad de än är. Vänskap är att ge utan att kräva något tillbaka.
Jag tror på vänskap trots att även jag blivit sviken och lurad. Men jag tror att man kanske bara behöver ha en eller två goda vänner. Det andra är bara kompisar. Visst kan man ha flera men då får man bara mer press på sig och kunna hjälpa alla visst ska man finnas för alla sina vänner, men det är sällan man har lust när man vet att man inte skulle kunna få ngt tillbaka.

Sann vänskap består och det kanske mest smärtsamma som kan hända en är när någon som man trodde var en sann vän visar sig vara en synnerligen ovänlig och gör något som du aldrig räknat med att en sann vän gör. En verkligt sann vän vet man var man har. Man kan räkna ut hur han/hon kommer att reagera innan det händer något. ´

Men när någon slår dig är det bara att vända kinden till och visa att du är stark och står för vad du säger och gör!


_________________________________________________________________________________________

JUST NU KAN ALLT DRA ÅT HELVETE!!!!!!!!!!!!!
LÅT MIG BARA VAA

KOMMENTARER
Postat av: Camilla

oj, vad är det som har hänt? :O

2008-01-16 @ 19:59:39
URL: http://camillaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0