Hej nu ska jag klaga lite hihi

Jag vet inte vart jag ska börja, det finns så mkt som pressar runt i mitt huvud. Jag vill inte ljuga åh påstå att livet är en berg o dalbana. Ibland känns det som ingen förstår mig, därför slutar det med att jag släpper ut mina känslor här. För ibland förstår jag själv inte mina känslor, jag vet inte vart jag ska börja eller sluta.

Vänskap är något alla behöver, men falska vänner är ngt alla måste få uppleva, så man kan vara medveten hur falska människor kan vara. Hur människor kan vara så vackra men som hugger till när man vänder ryggen.
Varför vänskap är så viktigt beror på att man alltid ska ha något att vända sig till när man ligger jäääävligt illa till.

Men jag tror att allt handlar om att vara bättre än sina vänner, man vill alltid visa att man är bättre på något för då känner man sig oslagbar och mäktig. Men blir det ombytta roller så dyker svartsjuka upp i bilden och det leder till en massa sjuka händelser. Så från min vinkel av det hela ska man hålla sig borta från vänner, men då kommer vi tillbaka till ensamheten. Så hur ska man då agera i det området? 

Kriminalitet,  det är inget en person börjar med för att tjäna snabba pengar,  det är mer som en frestelse, en ren nyfikenhet. Barn från Lidingö vill ha bättre betyg än andra, för att visa att dem är ngt. barn från Botkyrka, dem  snor en finare bil än vad han vän hade snott förra veckan. varför pengar är så viktigt för dem i förorten är för att de vill ha de de inte kan komma åt. då menar jag inte en villa någonstans i caribien, eller en full utrustad hummer, utan kläder och alla enkla föremål som " bratz " får från sina föräldrar. Där dyker svartsjukan upp i bilden igen, man vill visa att man är bättre än andra så vänskap har egentligen ingen betydelse. Svartsjukan finns tydligen inom alla områden. Som en slutsatts i de hela är att allt har en koppling och varje händelse har en mening, vilket visar sig direkt, eller efter några år.

Asså vad jag vill få ut av detta är att vad man än gör så finns det alltid en komping till det negativa, oavsett hur bra man har det. Även fast man vet vilka vänner som verkligen bryr sig om en, så kan man aldrig gå säker, för de kan hända att de går bakom ryggen på en.

Ett citat
" Håll ögonen öppna var du än går,
du vet alldrig vart dinna vänner står.
Sanning eller lögn, man ger vad man får.
Vet du vem som är falsk eller sann?
Åh du vet vem som stod kvar när de andra försvann.
jag vet att vägen kan vara ganska svår,
men kom ihåg, håll ögonen öppna var du än går,
du vet aldrig vart dina vänner står.
sanning eller lögn, man ger vad man får.
Tiden läker ändå alla sår."


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0