28 februari / 7 mån kvar tills min födelsedag (remember that)

Hejjsan hoppsan ;)

Idag har jag jobbat hela dagen. Jag vaknade av att mamma ville äta frukost med mig och eftersom hon bad så snällt så sa jag ja, men innan hoppade jag in i dushen för lite senare vid 1 tiden skulle Telgeskiiten komma och byta ut ett badrumsfönster så de va snabba puckar. Sen åt vi frukost och kollade på Oprah som handlade om kvinnor som blivit våldtagna av sina männ, det e ju fan hemskt att bli våldtagen av sin egen man. Man vill ju då hellre bli våldtagen av en främling om de vore såå. Asså tänk att en som du verkligen litar på och älskar så oendligt en dag kommer och våldtar dig. FIFAAAAN. De som va på Oprah fick i alla fall livstids fängelse, vilket i USA betyder livstid o inte som i Sverige ca 15-20 år, och man får sitta 75% av den tiden. O då blir de ju bara ca 10-15 år o de e ju faan inte livstiid. Våldtäckt e de hemskaste som finns förutom krig då men det är en helt annan sak. Dagen innan, dvs igår kollade jag på CSI som handlade om en man som våldtog killar och att killarna skämdes över att anmäla "för man de e bara tjejer som blir de, inte killar". Det kan ju hända killar också (tyvärr) men det e ju inte lika vanligt eftersom killarna e mer maktgalna och mer våldinstinkta än vad kvinnor e. Nu ska jag inte dra alla killar över en kant men så e de i de flesta fallen och de behöver ju inte alltid leda till våldtäckt heller, utan kanske till något bra.

Men i alla fall så skulle jag till bussen och jag träffade Lorraine :D hon skulle till sthlm och möta sin syrra, de skulle leta vårjackor så jag fick sällskap heeela vägen till mitt jobb :D vi var så trötta att vi satt och pratade om ingenting haha. Men men sånna e vii. Jobbade från 13,00 till 20,00 och är heelt sluuut. Haha det kom in idag några spanjorer som inte kunde så bra engelska så jag fick utnyttja mina spanskakunskaper (A) stoooooolt

I morgon ska jag till sanja och plugga körkort med henne för hon har prov på måndag. HAHA jag fick ju MVG så jag e ju proffs.

Nej nu ska jag inte skriva mer, ska lyssna på MIN låt med MIN man.
Ring my bell´ssssssss - Enrique Iglesias


KOMMENTARER
Postat av: sandy chammas

de är så sant angående våldtäckter, de e de värsta som finns och jag skäms över att sverige har så patetiskt korta fängelsestraff!!



you rock!

2008-07-10 @ 18:26:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0