Livet är över...

Jag läste nyss att en 8-åring blev bortgift med en 50-åring!! Det är ju fan absurt!! Att sånt ens är lagligt?
 
 Vart tar välden vägen? Hon som åtta åring vet ju inte bättre, är hon ens medveten om att hon är gift och bunden för livet? Maken är ju hela 42 år äldre, det är som att gifta bort sig med sin egen morfar. Mamman hade nu lämnat in skillsmässopapper men pappan nekade till att han gjort något olagligt.

VAFAN, hela hennes liv är borta! Hon är fortfarande bara ett litet barn. Hennes barndom är förstörd. Och vem vet vad maken gör med barnet. Skiit hemskt att förlora oskulden vid 8 år...

Någon måste göra ngt. NU...

Jag ska inte säga att jag är nazist för det är jag inte, jag respekterar alla religioner. Men nånstans måste det sättas stopp för deras seder och heder. Folk gifts bort i tidig ålder, man kan bli hedermördad om man gifter sig med fel person, m.m
Är det rätt? Ska det behöva vara såhär? Det tycker inte jag ...

Ciao

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0