Tallin som blev Riga

Hejsan, är nu tillbaka från familjens lilla "utlandsresa" haha. Det blev inte till tallin, mamma hade bokat fel xD Det blev Riga istället, så det kan bli. Men vi var ju inte sura för det, vi hade hört att det var mycket billigare i Riga än i Tallin, både kläder och sprit. Och så var det.

Men faan vilken äcklig båt vi åkte, kommér aldrig i mitt liv rekomendera den till någon. Vi åkte Silja Line, den var verkligen jätte shaskig. Fula hytter, otrevlig personal, och på tal om Buffén, MATEN VAR GAMMAL, de hade inget utbud alls, kanske bara fyra varmrätter, och vad e de liksom på en buffé, inte ett skiit. Dem hade inte ens coca cola !! Inga spel automater, inga discon och inga aktiviteter. Jätte tråkigt.

Men Riga var helt underbart, trotts att det har/ är en krigsstad, och att det går soldater vart man än går, så var det fortfarande en underbar stad. Mycket billiga kläder, och då var det ju affärer som New Yorkers, Go West m.m Det var väääldigt mycket märkeskläder i butikerna, mer än här i sverige, och till ett bra pris så att man inte känner sig ruinerad efter inköpet ;) Juste, det var oxå övervakningskameror på ALLA hus, gick man på gatan och kollade upp kunde man se minst fyra kameror, mman vågade ju inte göra ngt alls. Inte för att jag skulle göra ngt men man kände sig övervakad haha. Och Riga var så rent att jag till och med kunde gå barfota ( eftersom mina skor gav mig skavsko, lr skoskav eller va de nu heter) Vi hittade inte ens en fimp !

Jag handlade ett par svarta, mjuka piratbyxor som sitter löst, (haha vilken förklaring) för endast 99 :- , ett linne med ett ansikte på xD för 38:- sen ett par flipflops eftersom mina andra och enda skor gav mig skoskav (?) de var riktiga flipflops, inte sånna här i plast utan av riktigt tyg och så var sulan av halm eller ngt liknande, dem kostade 49 :- Och maten var ännu billigare 5 personer och alla åt pizza, 2 öl och tre cocacola för 195 !!! skiiit billigt ju. haha jag är helt faschinerad. 

Något man tänkte mycket på när man var där var alla gamla tanter som låg på gatan och tiggde pengar, det var riktigt sorgligt, många grät och skrek för sig själva. Vi såg BARA tanter, inga barn, inga gubbar, bara tanter i tjockglasade glasögon, alla såg typ likadana ut.

Här är lite bilder

                         

På den näst sista bilden kanske du kan se hur många kameror det finns, och den sista bilden e på mina ny inköpta kläder :)

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat..?

Trackback
RSS 2.0